1 comments

Θυμήσου τη Βιταμίνη Ε

Published on Δευτέρα, 9 Φεβρουαρίου 2015 in

Ξέρεις ότι κάνει το δέρμα να λάμπει, ξέρεις όμως ότι βοηθάει και τη μνήμη μας;

Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Experimental Gerontology», τα ηλικιωμένα άτομα με υψηλά επίπεδα βιταμίνης Ε είναι λιγότερο πιθανό να πάσχουν από διαταραχές της μνήμης απ' ό,τι οι συνομήλικοι τους με χαμηλότερα επίπεδα.


Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Ε είναι τα φυτικά έλαια, οι ξηροί καρποί, οι σπόροι και τα όσπρια.
»
Διαβάστε περισσότερα »

0 comments

150 ml…φτάνει!!!

Published on Κυριακή, 8 Φεβρουαρίου 2015 in

150 ml φρουτοχυμού την ημέρα αρκούν για να επωφεληθούμε από τα οφέλη των φρούτων χωρίς... παρατράγουδα.

Δύο μελέτες που δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό περιοδικό «The Lancet» υποστηρίζουν ότι η υπερβολική κατανάλωση φρουτοχυμών θα μπορούσε να είναι εξίσου επιζήμια με τα ζαχαρούχα και τα ανθρακούχα ποτά και αναψυκτικά λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε σάκχαρα.


Να θυμίσουμε ότι είναι προτιμότερο να έχουμε φρούτα και όχι φρουτοχυμούς… και επειδή είναι πιο θρεπτικά αλλά από τα φρούτα λαμβάνουμε παραπάνω φυτικές ίνες άρα μας χορταίνουν περισσότερο!!  
»
Διαβάστε περισσότερα »

0 comments

Μύθοι τέλος για το γάλα Μέρος 2ο

Published on Κυριακή, 1 Φεβρουαρίου 2015 in


Μύθος 4ος: Το γάλα μπορεί να προκαλέσει καρκίνο

Αν και ο μύθος αυτός έχει ξεπεραστεί, νεότερες μελέτες συνδέουν την πολύ υψηλή πρόσληψη ασβεστίου με την αύξηση του κινδύνου εμφάνισης ορισμένων μορφών καρκίνου και κυρίως του προστάτη.

Ωστόσο, η μέτρια κατανάλωση γάλακτος και γαλακτοκομικών που καλύπτει τις ημερήσιες ανάγκες μας σε ασβέστιο δε δημιουργεί ανάλογο κίνδυνο.



Μύθος 5ος: Για να πάρεις ασβέστιο πρέπει να πίνεις γάλα

Το γάλα αποτελεί την πιο γνωστή πηγή ασβεστίου. Όμως υπάρχουν και άλλες πηγές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν εναλλακτικά.
Αρχικά, όλα τα παράγωγά του όπως το γιαούρτι και το τυρί. Στις ζωικές πηγές ασβεστίου εντάσσονται και τα μικρά ψάρια που καταναλώνονται με το κόκαλο, όπως ο γαύρος ή η σαρδέλα, ενώ υπάρχουν και αρκετές φυτικές πηγές, όπως το σουσάμι, το ταχίνι, τα αμύγδαλα, το μπρόκολο και το σπανάκι.
»
Διαβάστε περισσότερα »

0 comments

Μύθοι τέλος για το γάλα Μέρος 1ο

Published on Τετάρτη, 28 Ιανουαρίου 2015 in

Δεν είναι λίγα τα τρόφιμα ή τα ποτά που έχουμε «παρεξηγήσει», θεωρώντας τα παχυντικά ή βλαβερά χωρίς να ισχύει κάτι τέτοιο. Ας βάλουμε όμως τα πράγματα στη θέση τους.




Μύθος 1ος: Ο οργανισμός μας δεν έχει φτιαχτεί για αγελαδινό γάλα

Ο άνθρωπος τρώει γαλακτοκομικά για πάνω από 8.000 χρόνια. Υπό φυσιολογικές συνθήκες μπορεί να απορροφήσει και να χρησιμοποιήσει τα θρεπτικά συστατικά τους.
Το ζήτημα είναι σε ό,τι αφορά την εκτροφή των αγελάδων. Η κατάχρηση αντιβιοτικών προληπτικά, μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την υγεία του καταναλωτή.
Απαγορεύεται γενικός η χρήση της αυξητικής ορμόνης των βοοειδών είτε στην συμβατική είτε στην βιολογική εκτροφή ζώων  



Μύθος 2ος: Αν θες ν’ αδυνατίσεις, κόψε το γάλα και τα γαλακτοκομικά

Η αλήθεια βρίσκεται στο ακριβώς αντίθετο.
Το γάλα και το γιαούρτι, σύμφωνα με μελέτες που ξεκίνησαν πριν από 10 περίπου χρόνια, έχει αποδειχθεί ότι μπορούν να συμβάλουν στην απώλεια βάρους.
Άτομα που καταναλώνουν γάλα μπορούν να χάσουν ευκολότερα σπλαχνικό λίπος, μειώνοντας έτσι και τον κίνδυνο για καρδιαγγειακές ασθένειες.
Επειδή όμως, όπως με όλα τα τρόφιμα, η υπερκατανάλωση μπορεί να έχει τα αντίθετα αποτελέσματα, συστήνεται η μέτρια κατανάλωση γαλακτοκομικών με περιορισμένα λιπαρά.





Μύθος 3ος: Όσοι έχουν δυσανεξία στη λακτόζη δεν πρέπει να καταναλώνουν γαλακτοκομικά

Ορισμένοι συγχέουν τη δυσανεξία στη λακτόζη με κάποια μορφή αλλεργίας. Στην πραγματικότητα όμως είναι η αδυναμία ορισμένων οργανισμών να χωνέψουν τη λακτόζη.

Ωστόσο όσοι το επιθυμούν μπορούν να επιλέξουν γιαούρτι ή γάλα με λιγότερη ή χωρίς λακτόζη.
»
Διαβάστε περισσότερα »