0 comments

Μήπως παίζει ρόλο η διατροφή για τα μαλλιά μας;

Published on Παρασκευή, 31 Δεκεμβρίου 2010 in

Η ισορροπημένη διατροφή αποτελεί σημαντικό παράγοντα για τη σωστή ανάπτυξη κάθε οργανισμού και την προαγωγή της υγείας του. Η φράση «είμαστε ό,τι τρώμε» δηλώνει με τον καλύτερο τρόπο τη σημασία της διατροφής στην εμφάνιση μας αλλά και στις νόσους που πιθανόν να συνυπάρχουν. Η εμφάνιση και υγεία των μαλλιών μας σχετίζεται άμεσα και από την ποιότητα της διατροφής μας. Η τριχόπτωση αποτελεί ένα διαρκώς αυξανόμενο πρόβλημα, αφού φαίνεται ότι 1 στις 3 γυναίκες παρουσιάζει σημαντική τριχόπτωση, 1 στις 2 γυναίκες παρουσιάζει πρόβλημα τριχόπτωσης κάποια περίοδο της ζωής της και το 80% των ανδρών παρουσιάζει κάποια μορφή ανδρογεννητικής αλωπεκίας.

Κατά μέσο όρο στο κεφάλι υπάρχουν 200.000 περίπου τρίχες. Καθημερινά πέφτουν 80-100 τρίχες φυσιολογικά  ενώ η τριχόπτωση αρχίζει όταν διαταράσσεται η ισορροπία και πέφτουν περισσότερες τρίχες από όσες βγαίνουν. Συνήθως η πιο σημαντική αιτία είναι η κακή διατροφή που έχει σαν συνέπεια να μην παίρνουν οι τρίχες των μαλλιών τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την ανάπτυξή τους. Επίσης η ηλικία, το στρες, η κληρονομικότητα και διάφορες ασθένειες είναι παράγοντες που συντελούν σημαντικά στην τριχόπτωση.

Η γρήγορη απώλεια βάρους και η φτωχή διατροφή εμποδίζουν την απορρόφηση βιταμινών και θρεπτικών ουσιών που είναι απαραίτητα για την υγιή ανάπτυξη των μαλλιών. Συχνά τα λεπτά και αδύναμα μαλλιά αποτελούν ένδειξη έλλειψης σιδήρου, η οποία μπορεί να οφείλεται είτε σε ένα εξαντλητικό πρόγραμμα απώλειας βάρους, είτε κατά την έμμηνο ρύση κατά την οποία οι γυναίκες χάνουν αρκετό αίμα. Συνήθως εμφανίζεται σε άτομα που έχουν μεγάλη αιμορραγία ή δεν προσλαμβάνουν  επαρκείς ποσότητες σιδήρου από τη διατροφή τους. Το 72% των γυναικών με πρόβλημα τριχόπτωσης παρατηρήθηκε ότι έχουν έλλειψη σιδήρου. Οι τροφές που αποτελούν πλούσιες πηγές σιδήρου είναι το συκώτι, το κόκκινο κρέας, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και οι φακές. Δε θα πρέπει να ξεχνάμε πως ο σίδηρος που βρίσκεται στις ζωικές τροφές έχει καλύτερη βιοδιαθεσιμότητα , δηλαδή απορροφάται καλύτερα από τον οργανισμό και πως η βιταμίνη C που βρίσκεται στα φρούτα και τα λαχανικά βοηθά στην απορρόφησή του. Προσοχή χρειάζεται επίσης στην κατανάλωση καφέ και τσαγιού τα οποία δεν πρέπει να καταναλώνονται μαζί ή αμέσως μετά το φαγητό γιατί εμποδίζουν την απορρόφηση του σιδήρου.
Οι τρίχες των μαλλιών περιέχουν 25% νερό και επομένως χρειάζεται η συνεχής ενυδάτωση του οργανισμού για να διατηρούντια και τα μαλλιά ενυδατωμένα. Οι πρωτεΐνες αποτελούν τη βάση των μαλλιών και για αυτό δε θα πρέπει να λείπουν από τη διατροφή μας. Το 20% περίπου της καθημερινής ενεργειακής μας πρόσληψης πρέπει να προέρχεται από πρωτεΐνες τις οποίες τις βρίσκουμε στο κρέας, τα ψάρια,τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα δημητριακά.

Ο ψευδάργυρος είναι επίσης απαραίτητος για την υγεία των μαλλιών. Συμβάλλει στη σύνθεση των πρωτεΐνών και επομένως είναι απαραίτητος για την υγιή ανάπτυξη των μαλλιών. Οι τροφές που είναι πλούσιες σε ψευδάργυρο είναι τα θαλλασινά και τα μανιτάρια.

Σημαντικό ρόλο παίζουν επίσης οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β και κυρίως το Παντοθενικό Οξύ, η Πυριδοξίνη  και η Βιοτίνη, που συμμετέχουν στη σύνθεση των αμινοξέων από τα οποία αποτελούνται το στέλεχος και ο θύλακας της τρίχας. Οι τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνες του συμπλέγματος βιταμινών Β είναι το γιαούρτι, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, το κόκκινο κρέας, οι ξηροί καρποί και τα αυγά.

Πρόσφατα Ιάπωνες ερευνητές, έπειτα από εκτεταμένες μελέτες, ανέφεραν μια πιθανή σχέση ανάμεσα στην υπερβολική έκκριση σμήγματος και την τριχόπτωση, γιατί το σμήγμα φράζει τους πόρους με αποτέλεσμα την αβιταμίνωοη των ριζών. Αν και η αιτία που συμβαίνει αυτό θα μπορούσε να είναι κληρονομική, οι Ιάπωνες πιστεύουν ότι σχετίζεται μάλλον με τη διατροφή. Και έχουν λόγο να το πιστεύουν, αφού οι Ασιάτες είχαν πυκνά, υγιή μαλλιά μέχρι το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, όπου υιοθέτησαν στη διατροφή τους το ζωικό λίπος, με αποτέλεσμα, όπως υποστηρίζουν, να κερδίσουν σε ύψος, αλλά να χάσουν σε μαλλιά. Μέχρι ένα σημείο μπορεί η θεωρία τους να είναι σωστή, γιατί πολλοί παραπονιούνται για λιπαρά μαλλιά έξι μήνες με ένα χρόνο πριν αρχίσει το πρόβλημα της τριχόπτωσης. Πάντως οι περισσότεροι δερματολόγοι συμβουλεύουν συχνό λούσιμο, το οποίο μειώνει το επιφανειακό σμήγμα που περιέχει υψηλή ποσότητα τεστοστερόνης και DHT με απαλά σαμπουάν.


Ακολουθώντας μια ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά προϊόντα και κρέας μπορούμε να εξασφαλίσουμε την υγεία των μαλλιών μας. Βέβαια όταν η τριχόπτωση οφείλεται σε γενετικούς παράγοντες, ορμονολογικούς ή στη λήψη κάποιων φαρμάκων τότε ακόμα και μια ισοσρροπημένη διατροφή δεν μπορεί να αναστείλει το φαινόμενο.

Spread The Love, Share Our Article

Related Posts

No Response to "Μήπως παίζει ρόλο η διατροφή για τα μαλλιά μας;"

Add Your Comment