0 comments

Μύθοι και Αλήθειες στη Διατροφή (Μέρος δεύτερο)

Published on Δευτέρα, 23 Ιουλίου 2012 in


Ο καφές δεν επιτρέπεται: Μύθος
Ένας ακόμη τεράστιος μύθος έχει καταρριφθεί. Τα οφέλη του καφέ, λόγω της καφεΐνης που περιέχει, είναι αρκετά για τον ανθρώπινο οργανισμό, γεγονός που απενεχοποιεί την αγαπημένη μας συνήθεια! Όταν ο καφές καταναλώνεται με μέτρο, δηλαδή έως 3 κούπες/μέρα, είναι απόλυτα ασφαλής και συνεισφέρει αρκετά στην πρόσληψη αντιοξειδωτικών, μέσω των φυτοχημικών συστατικών που περιέχει. Μάλιστα, έρευνες έχουν δείξει ότι ο καφές μπορεί και να μειώσει την εμφάνιση του Σακχαρώδη Διαβήτη Τύπου ΙΙ, της νεφρολιθίασης, της νόσου του Parkinson και κάποιων μορφών καρκίνου. Ωστόσο, χρειάζεται προσοχή στην προσθήκη ζάχαρης, γάλακτος, σαντιγί ή διαφόρων αρωματικών σιροπιών, καθώς αυτά ευθύνονται για την θερμιδική του αξία. Ο σκέτος καφές προσδίδει 0 θερμίδες.


Όσο λιγότερο λίπος τρως, τόσο το καλύτερο: Μύθος
Άλλος ένας διατροφικός μύθος… Το ανθρώπινο σώμα για να λειτουργήσει σωστά και να επιβιώσει, χρειάζεταιπρωτεΐνεςυδατάνθρακες και λίπη. Στόχος είναι να προσλαμβάνουμε τα «καλά» λιπαρά, από τροφέςφυτικής προέλευσης: ελαιόλαδο, ταχίνι, λιπαρά ψάρια, ελιές, αβοκάντο, αμύγδαλα καρύδια, κολοκυθόσπορους. Τα λιπαρά, στη σωστή αναλογίαμέσα στο καθημερινό μας διαιτολόγιο συμβάλλουν στην αποθήκευση ενέργειας, στη δημιουργία κυττάρων και στην παραγωγή των ορμονών. Τα λιπαρά ζωικής προέλευσης – κορεσμένα λιπαρά – είναι αυτά που θα πρέπει να περιορίσουμε και έτσι καλό είναι να επιλέγουμε ημιαποβουτυρωμένα γαλακτοκομικά προϊόντα, άπαχο κρέας, αλλαντικά με χαμηλά λιπαρά κ.λπ. Επίσης, τα trans λιπαρά πρέπει να αποφεύγονται όσο είναι εφικτό, καθώς βρίσκονται σε πλήθος επεξεργασμένων προϊόντων π.χ. μπισκότα, πατατάκια, βούτυρο, κρέας, αλλαντικά, κρουασάν κλπ. Όσο λιγότερο επεξεργασμένα είναι τα τρόφιμα που καταναλώνουμε, τόσο καλύτερα θα πετύχουμε και τη σωστή αναλογία λιπαρών!


Τα αυγά είναι απαγορευμένη τροφή: Μύθος
Τα αυγά αποτελούν πραγματικά μία σούπερ τροφή – πλούσια σε πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας,σίδηρο και αναρίθμητα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά. Και όλα αυτά μόνο με 70 θερμίδες ανά αυγό κατά μέσο όρο, όταν αυτό είναι βραστό ή ποσέ ή σε μορφή scrabbled eggs. Στα διαιτολόγια απώλειας βάρους, το αυγό θεωρείται απαραίτητη τροφή. Σύμφωνα με τα τελευταία ερευνητικά δεδομένα, όταν στο πρωινό γεύμα υπάρχει αυγό, το επίπεδο κορεσμού είναι μεγαλύτερο κατά τη διάρκεια της υπόλοιπης μέρας, γεγονός απόλυτα επιθυμητό, αφού έτσι θα καταφέρουμε τη μειωμένη πρόσληψη θερμίδων που θέλουμε. Σε σχετική έρευνα, όσοι κατανάλωναν αυγά στο πρωινό τους, κατά τη διάρκεια της ημέρας, κατανάλωναν έως και 500 θερμίδες λιγότερες.



Συνεχίζουμε αύριο…..

Spread The Love, Share Our Article

Related Posts

No Response to "Μύθοι και Αλήθειες στη Διατροφή (Μέρος δεύτερο)"

Add Your Comment