0 comments

Λείπει κάτι από το ψυγείο; (Μέρος Τρίτο)

Published on Παρασκευή, 27 Ιουλίου 2012 in , , , ,


Το λιπαρό… φρούτο

Το αβοκάντο είναι το μοναδικό φρούτο που περιέχει λιπαρά. Όμως περιέχει τα πολύ ωφέλιμα για την υγεία μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, κυρίως το ελαϊκό οξύ. Επιπλέον, αποτελεί καλή πηγή καλίουβιταμίνης Εφολικού οξέος και φυτικών ινών. Εξαιτίας όλων αυτών των συστατικών, το αβοκάντο έχει αντικαρκινική και καρδιοπροστατευτική δράση και επειδή είναι φτωχό σε νάτριο και υψηλό σε κάλιο σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης υπέρτασης και τις σχετιζόμενες με αυτή καρδιακές παθήσεις. To αβοκάντο είναι επίσης πλούσια πηγή μιας φυτοστερόλης που ονομάζεται Β-σιτοστερόλη. Οι φυτοστερόλες είναι φυτικές ουσίες που εμποδίζουν την απορρόφηση της χοληστερόλης στο έντερο και μειώνουν τη σύνθεση χοληστερόλης στο ήπαρ. Επειδή όμως είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε λιπαρά και επομένως αρκετά θερμιδογόνο, θα πρέπει να το καταναλώνετε με μέτρο. Μισό μέτριο αβοκάντο έχει 
περίπου 150 θερμίδες, λίγες παραπάνω από 1 κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο.


Αυγά, τα παρεξηγημένα

Τα αυγά είναι το φθηνότερο αλλά και ιδιαίτερα πολύτιμο αναλογικά με τα θρεπτικά συστατικά που περιέχει τρόφιμο. Το ασπράδι του αυγού περιέχει πολύ καλέςπρωτεΐνες και αμινοξέα υψηλής βιολογικής αξίας, δηλαδή πρωτεΐνες που δεν παράγονται στον οργανισμό μας και πρέπει να τις παίρνουμε από την τροφή. Παλιότερα τα αυγά είχαν ενοχοποιηθεί, εξαιτίας της υψηλής περιεκτικότητας χοληστερόλης που έχουν, ότι αυξάνουν τη χοληστερόλη του αίματος και οδηγούν σε αθηρωμάτωση. Έχει φανεί όμως από πολλές έρευνες ότι η χοληστερόλη των τροφίμων, άρα και του αυγού, δεν ευθύνεται για την αύξηση της χοληστερόλης του αίματος και συνεπώς δεν οδηγεί σε κίνδυνο για αθηρωμάτωση και καρδιαγγειακές παθήσεις. Αυτό οφείλεται στο ότι η διαιτητική χοληστερόλη αυξάνει τόσο την LDL όσο και την HDL, δηλαδή την καλή χοληστερόλη, ενώ επιπλέον τα αυγά είναι πλούσια σε δύο καροτενοειδή, τη ζεαξανθίνη και τη λουτεϊνη, τα οποία αποτελούν φυσικά αντιοξειδωτικά. Συνεπώς, μπορείτε να εντάξετε άφοβα τα αυγά στη διατροφή σας και ιδιαίτερα τα ασπράδια του αυγού, τηρώντας βέβαια το μέτρο.


Ρόδι: Μην το σπάσετε, πιείτε το!

Το ρόδι είναι πλούσιο σε βιταμίνες A, C, E και φολικό οξύ, σε κάλιο και περιέχει υψηλή ποσότητααντιοξειδωτικών φυτοχημικών ουσιών, όπως οιπολυφαινόλες. Οι πολυφαινόλες του ροδιού έχει φανεί από έρευνες ότι μπορούν να εμποδίσουν την ανάπτυξη καρκίνου του προστάτη και άλλων τύπων καρκίνου. 'Έρευνες έχουν δείξει επίσης ότι ο χυμός του ροδιού μπορεί να έχει ισχυρές αντιοξειδωτικές,αντιαθηρωματικέςαντιυπερτασικές καιαντιφλεγμονώδεις δράσεις. Το ρόδι στη μορφή φρούτου και όχι χυμού είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και σχετικάχαμηλό σε θερμίδες.


Μικρά αλλά θαυματουργά!


Στην οικογένεια των μούρων ανήκουν διάφορα είδη, τα πιο γνωστά από τα οποία είναι: οι φράουλες, ταβατόμουρα (blackberries), τα μύρτιλλα (blueberries), ταcranberries και οι σταφίδες. Είναι πολύ καλές πηγέςφυτικών ινών, βιταμινών (βιταμίνη C, φολικό οξύ) καιφυτοχημικών ουσιών, όπως ανθοκυανίνες καιφλαβονοειδή, ουσίες με αντικαρκινική,αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική δράση. Θα τα βρείτε σε σούπερ μάρκετ ή καταστήματα με βιολογικά προϊόντα ή ξηρούς καρπούς, κυρίως σε μορφή αποξηραμένων φρούτων. Απολαύστε τα με το γιαούρτι ή το γάλα σας ή ακόμη και μέσα στις σαλάτες σας.






Συνεχίζουμε αύριο….

Spread The Love, Share Our Article

Related Posts

No Response to "Λείπει κάτι από το ψυγείο; (Μέρος Τρίτο)"

Add Your Comment