0 comments

Η Υγεία του Πεπτικού (Μέρος Δεύτερο)

Published on Πέμπτη, 2 Αυγούστου 2012 in


Περιορισμός των λιπαρών τροφών

Τα πλούσια σε λιπαρά γεύματα καθυστερούν την κένωση του στομάχου προς το έντερο, αυξάνοντας τον κίνδυνο για εκδήλωση παλινδρόμησης. Άλλο ένα χαρακτηριστικό του λίπους της τροφής είναι ότι προκαλεί απελευθέρωση χολοκυστοκινίνης από το λεπτό έντερο, που με την σειρά της μειώνει τον τόνο του καρδιακού σφικτήρα. Επίσης, τα λίπη στο λεπτό έντερο διεγείρουν την έκκριση εντερικών ορμονών, οι οποίες αναστέλλουν την έκκριση του γαστρικού οξέος, εμποδίζοντας την ομαλή πέψη της τροφής. Τέλος, η αυξημένη πρόσληψη λιπών συνοδεύεται με συχνές κενώσεις και μεγάλες σε όγκο. Για όλους τους παραπάνω λόγους, συνιστάται μείωση της κατανάλωσης των λιπαρών τροφών από τα άτομα που έχουν συμπτώματα του γαστρεντερικού.


Αυξήστε την κατανάλωση των Ω-3 λιπαρών οξέων

Τα ω-3 λιπαρά οξέα λειτουργούν εναντίον της φλεγμονής, έχουν δηλαδή αντιφλεγμονώδη δράση. Μειώνουν την παραγωγή ουσιών στον οργανισμό, οι οποίες προάγουν τη φλεγμονή και την αυξημένη ευαισθησία στον πόνο. Ταυτόχρονα προάγουν τη σύνθεση ουσιών που έχουν αντιφλεγμονώδη και επουλωτική δράση. Η αντιφλεγμονώδης δράση των ω-3 λιπαρών οξέων βοηθά σε αυτοάνοσα νοσήματα, δηλαδή σε ασθένειες που οφείλονται σε παθολογική δράση του συστήματος άμυνας του οργανισμού. Στις παθήσεις αυτές, το ανοσολογικό σύστημα επιτίθεται εναντίον των ίδιων οργάνων και ιστών του ασθενούς. Τα ω-3 λιπαρά οξέα φαίνεται ότι βοηθούν σε παθήσεις όπως η ελκώδης κολίτιδα και η νόσος Crohn.


Προσοχή στην επιλογή των καρυκευμάτων και μπαχαρικών

Η κανέλλα, το μοσχοκάρυδο, το θυμάρι και η σκόνη μουστάρδας δεν επηρεάζουν την έκκριση γαστρικού οξέος. Αντίθετα, το καυτερό πιπέρι και η ξερή κόκκινη πιπεριά προκαλούν ερυθρότητα, οίδημα και βλάβη στο βλεννογόνο, επιτείνοντας την δυσφορία. Έρευνες έχουν δείξει επίσης, ότι το αλάτι επιδεινώνει το έλκος. Έτσι συστήνεται σε όσους έχουν συμπτώματα του γαστρεντερικού να προσέχουν ποια καρυκεύματα και μπαχαρικά χρησιμοποιούν κατά την παρασκευή των γευμάτων τους, καθώς και να περιορίσουν την κατανάλωση του αλατιού.


Συνεχίζουμε αύριο….

Spread The Love, Share Our Article

Related Posts

No Response to "Η Υγεία του Πεπτικού (Μέρος Δεύτερο)"

Add Your Comment