0 comments

Take 5 για…μυαλό ξυράφι

Published on Τετάρτη, 5 Νοεμβρίου 2014 in

Αυτόν το μήνα δοκιμάστε τις καλύτερες τροφές για πνευματική διαύγεια και τόνωση

ΚΑΡΥΔΙΑ
Αποτελούν μια πολύ καλή πηγή μελατονίνης, η οποία μας ηρεμεί και σχετίζεται με καλύτερο ύπνο. Παράλληλα όμως παίζει ρόλο και στη ρύθμιση των επιπέδων των νευροδιαβιβαστών του εγκεφάλου, δηλαδή των ορμονών που ρυθμίζουν τα εγκεφαλικά σήματα. Μελέτες επίσης δείχνουν ότι η κατανάλωση καρυδιών μπορεί να αυξήσει την αντιοξειδωτική ικανότητα των εγκεφαλικών κυττάρων. Επιπλέον, τα καρύδια αποτελούν μια εξαιρετική πηγή ω-3 λιπαρών οξέων, που ενισχύουν την εγκεφαλική λειτουργία, καθώς και μαγγανίου, που σχετίζεται με την παροχή ενέργειας σε όλο τον οργανισμό.

 
ΓΑΛΑ
Περιέχει το αμινοξύ τρυπτοφάνη, έναν πρόδρομο της σεροτονίνης, της ορμόνης που ρυθμίζει την εγκεφαλική λειτουργία και προσφέρει διαύγεια. Επίσης, μας παρέχει απαραίτητα αμινοξέα αλλά και υδατάνθρακες, που εξασφαλίζουν την εύρυθμη εγκεφαλική λειτουργία καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας αλλά και της νύχτας.





ΚΑΦΕΣ
Πολλοί άνθρωποι δεν μπορούν να σηκωθούν από το κρεβάτι αν δεν πιούν τον πρωινό τους καφέ. Αλλά και μέσα στην ημέρα πόσες φορές δεν αναζητήσατε σε ένα φλιτζάνι αρωματικό καφέ ένα ήρεμο διάλειμμα από τους έντονους ρυθμούς της καθημερινότητας; Ο καφές είναι συνυφασμένος με στιγμές που μας ανεβάζουν. Εκτός όμως από τη συναισθηματική σύνδεση με το αγαπημένο μας ρόφημα, όλο και περισσότερες έρευνες επιβεβαιώνουν ότι έχει άμεση σχέση και με την ψυχική μας υγεία με διάφορους τρόπους! Πρόσφατα, μάλιστα, η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων επιβεβαίωσε ότι η κατανάλωση 75 mg καφεΐνης (ποσότητα που αναλογεί σε 1 φλιτζάνι περίπου καφέ φίλτρου ή 3 φλιτζανάκια ελληνικού ή εσπρέσο), συνδέεται με αυξημένη προσοχή και εγρήγορση.



ΚΡΟΚΟΣ ΚΟΖΑΝΗΣ

Μπορεί η σύγχρονη ιατρική να ανακάλυψε πρόσφατα τα οφέλη του κρόκου ή σαφράν, όπως ονομάζεται διαφορετικά, όμως χρησιμοποιείται από τη Μεσόγειο μέχρι τις Ινδίες εδώ και χιλιάδες χρόνια. Ξεχωρίζει για τη θρεπτική του αξία, καθώς περιέχει δύο καροτενοειδή, τις κροκίνες και την κροκετίνη, και η συστηματική του χρήση συμβάλλει στην τόνωση και την ευεξία, έχει ηρεμιστικές και αντικαταθλιπτικές ιδιότητες (επηρεάζει τη δραστηριότητα της σεροτονίνης) και βελτιώνει την εγκεφαλική λειτουργία και ιδιαίτερα τη μνήμη.



ΨΑΡΙΑ ΚΑΙ ΘΑΛΑΣΣΙΝΑ

Είναι συνδεδεμένα με την υγεία και την ευεξία, ενώ σύμφωνα με ερευνητικά στοιχεία περιέχουν τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ που συνδέεται με τη μειωμένη εκδήλωση κατάθλιψης. Επίσης, έρευνα του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης έδειξε ότι οι ηλικιωμένοι άντρες και γυναίκες που τα προτιμούσαν είχαν μεταξύ άλλων καλύτερη απόδοση στα τεστ μνήμης και στον προσανατολισμό. Όλα αυτά οφείλονται στα ιδιαίτερα θρεπτικά συστατικά του ψαριού και των θαλασσινών και στην καλή ποιότητα των λιπαρών τους.

Spread The Love, Share Our Article

Related Posts

No Response to "Take 5 για…μυαλό ξυράφι"

Add Your Comment